מה שאי אפשר למדוד, אי אפשר לשפר. האמירה הזאת מתייחסת בדיוק לעולם השיווק.
אם אתם לא יודעים לאן הכסף שלכם הולך ומה בפועל מייצר לכם תוצאות, אתם בבעיה רצינית עכשיו. בכתבה הזאת נתעמק במערכות למעקב אחרי תוצאות השיווק.
מערכת מעכב היא כל תוכנה/ אתר/ אפליקציה אשר עוזרות לנו למדוד ולנתח את הפעילות השיווקית. הן מאפשרות לעקוב אחר ביצועי הקמפיינים השיווקיים, להבין את ההשפעה של פעולות שיווק שונות על הלקוחות ולשפר את האסטרטגיות השיווקיות בהתאם לנתונים שנאספים.
בדרך כלל הנתונים הבסיסיים שאפשר לראות זה כמות כניסות לאתר או לידים, אבל לכל אחד יש מספר פרמטרים מתקדמים משלהם.
הערה חשובה:
לכל מערכת יש כללי מעקב ושייוך נתונים (אטריבוציה) משלהן.
אף פעם לא תראו את אותן התוצאות בדיוק במערכות שונות.
זה טבעי לגמרי ולא נחשב כתקלה.
זו הסיבה להשתמש במספר מערכות, כדי לגבות מערכת מעקב אחת עם כלים אחרים.
אלו בדיוק הכלים (רובם חינמיים) בהם אנחנו משתמשים בעבודה יומיומית עם הלקוחות שלנו, כדי לדעת את התוצאות של כל פעולה קטנה.
כל מערכת מטמיעים לפי ההנחיות שלה.
ברוב המקרים התהליך הוא להיכנס להגדרות של האתר ולמצוא את המקום בו אפשר להוסיף קודי מעקב בהתאמה אישית.
לא צריך לפחד, זה פשוט העתק הדבק, ובדרך כלל מאוד ישיר.
תלוי באיזה פלטפורמה האתר שלכם, לפעמים קיימת אינטגרציה ישירה (בלי שימוש בקוד בכלל).
אם אתם עדיין מתלבטים, תשלחו את זה למי שמטפל לכם באתר.
גוגל טאג מנג׳ר זאת לא בדיוק המערכת למעקב.
יותר נכון להגיד שזה העוזר הטוב ביותר בנושא, כי היא עוזרת לנו להטמיע ולנהל את שאר המערכות באופן מקצועי.
זאת מערכת מאוד מתאימה למצבים כשבפרויקט/ עסק אחד עובדים מספר מומחים שונים.
במילים פשוטות גוגל טאג מנג׳ר זה הקונטיינר/ הבסיס עבור כל קודי המעקב שלכם, בלי צורך להיכנס למערכת הניהול/ עריכה של האתר.
אם לדמיין שהאתר זה המשרד שלכם, אז GTM זה החדר של מחלקת המעקב שלכם.
כאן ניתן להטמיע גם קודים פשוטים וגם ליצור טריגרים ותנאים מאוד ספציפיים למעקב, שאי אפשר לבנות בכל כלי אחר.
בא לכם ליצור אירוע פייסבוק שמודד את עומק הקריאה של הדף שלכם?
בבקשה! (באירועים סטנדרטיים של פייסבוק, טריק כזה לא אפשרי)
זאת מערכת חינמית של גוגל, אפשר לנסות אותה כאן.
גוגל אנליטיקס זה הבסיס של הבסיס.
אחת מהמערכות הראשונות והחינמיות, שנותנות לך המון דאטא על פעילות האתר שלך.
זאת המערכת הטובה ביותר לגיבוי הנתונים שלכם כמו מסלול הלקוח, כמה זמן הוא מעביר בכל דף או איפה הוא יוצא ברוב המקרים.
חייב להודות שרוב הזמן אני אישית רק מטמיע אותו אבל לא ממש משתמש בו.
הסיבה המרכזית כי 99% מהנתונים בה פשוט לא שימושיים לרוב העסקים, ואת הנתונים שכן חשובים, אפשר להשיג באמצעות מערכות אחרות.
הנה הקישור למערכת החינמית.
זה הכי הגיוני.
לכל מי שמנהל קמפיינים בפועל, זה הממשק הראשון לקבלת ההחלטות.
לכל מערכת יש את קוד המעקב שלה, אשר מודד את כל הפעילות של הגולשים באתר שלכם.
הבעיה כמו שכתבתי קודם, היא שמנגנון שיוך הנתונים שלהם (בעיקר במוצרי אפל) לא הכי מדויק בעולם.
קלאריטי זאת מערכת מדהימה מחברת מיקרוסופט.
אם שמעתם על כלים כמו Crazy Egg או Hotjar אז היא עושה בדיוק אותם הדברים ואולי אפילו יותר.
הכי כיף זה שלעומת מערכות אחרות, היא חינמית.
יש לי הרגשה שהם הולכים לגבות על זה כסף מתישהו, אז כדי לכם לבדוק אותה לפני שזה יקרה.
כאן אתם יכולים לראות אונליין:
✅ מה אחוזי האינטרקציה עם הדפים שלכם
✅ כמה זמן אנשים מעבירים בהם
✅ מפת חום
✅ מפת גלילה
✅ הקלטות של תנועת המשתמשים ועוד
אתם יכולים להתנסות בעצמכם בקישור כאן.
אם שאר המערכות יכולות לשקר לכם, בדרך כלל הליד שנמצא במערכת זה הבשר האמיתי.
אז כמותית, לספור את הלידים, כדאי לעשות בדיוק כאן (בתנאי שכל האוטומציות למערכות, עובדות באופן תקין).
בנוסף לכך, אם מטמיעים מספר תוספות במערכת CRM עדכונים בדפי הנחיתה, ומוסיפים לכל קישור שלכם פרטמרים מסויימים, אתם תדעו את הכל, על כל הלידים שלכם!
פרמטר UTM זה תוסף לכל קישור שלכם, עם תבנית קבועה שמעבירה את הפרטים החשובים הנוספים למערכת CRM.
לדוגמה www.gmdigital.co.il?utm_source=source&utm_medium=medium&utm_campaign=campaign
בצבע סגול, שמים פרמטרים דינמיים.
קיים כלי חינמי שעוזר להרכיב את הקישורים האלו.
כן, זה כבר שלב מתקדם יותר.
יחד עם זאת, בכל מהלך שיווק דיגיטלי, כדאי מאוד להשקיע ולבנות תשתית כזאת.
היא נותנת אינדיקציה מדויקת למקור של כל ליד וכתוצאה מכך, של כל עסקה.
ולסוף, השארתי את הקינוח 🙂
את כל הנתונים, כמעט מכל המערכות הקודמות, אפשר לרכז במקום אחד - וזה דשבורד שיווקי.
אנחנו בונים דשבורדים כאלו לכל לקוח שלנו, במערכת של גוגל Looker Studio.
בקצרה, הדשבורד שאנחנו בונים ללקוחות, הוא מסך אחד, שמרכז את כל התוצאות באופן ויזואלי, ומעדכן אונליין
את כל הנתונים החשובים ביותר בשיווק. כאן במבט אחד, ניתן לראות תמונה מלאה ומקיפה, של כל מה שקורה לכם בקידום, תוך 5 שניות.
נוח, נכון?)
אם אתם רוצים להבין קצת יותר על הדשברודים, יש לנו כתבה על זה באתר.
אי אפשר לדעת את הכל. אפילו אנחנו כשמשתמשים בכל המערכות לא תמיד יודעים 100% של הדברים - כך העולם שלנו פועל. יחד עם זאת כשאתם מכירים את המספרים של העסק שלכם ומסוגלים לחברת את הדברים ביחד, קל מאוד לראות איפה נשפך לכם כסף.
בסופו של דבר המטרה היא לאפשר לכם לקבל החלטות אסטרטגיות יותר מדויקות.
מיכאל משווק מאוד מנוסה. בנוסף לשיווק בארץ, הוא הצליח גם בשוק הרוסי, גם בארצות הברית. מספר שנים עבד במשרד מהטובים בארץ לשיווק הדיגיטלי.
בן אדם "חולה שיווק" ודיגיטל, בנה מעל 3,000 קמפיינים, מזמן עבר את 10,000 השעות שלו, מומחה בכל הפלטפורמות לשיווק הממומן, כל הזמן לומד את הטכניקות והשיטות הכי מתקדמות, מתנסה בכל הכלים החדשנים בעולם השיווק ומשלב אותם אצל הלקוחות.
מיכאל גונופולסקי
מייסד ומומחה הטכני של חברת GM Digital
☑ אני מבקש.ת לקבל חדשות, הודעות ועידכונים בנוגע לשיווק דיגיטלי, בהודעות ובדוא"ל.
אם גם לכם נמאס מטפטוף של לקוחות ובזבוז תקציב מדיה על לידים לא רלוונטיים, כדאי שנכיר.
אנחנו בחברת GM Digital מגדילים רווחים לעסקים כמו שלכם, עם החזר על השקעה גבוה, בעזרת שיטת עבודה ברורה ומוכחת, התעמקות אובססיבית בנתונים ובתוצאות ובשילוב טכנולוגיות פורצות דרך.
✅ אם העסק שלכם מבוסס על לידים
✅ ותקציב שיווק שלכם מעל 4,500 ש׳׳ח בחודש
הירשמו עכשיו כאן למטה, לשיחת היכרות וניתוח האסטרטגיה הנכונה שלכם.